Garantie & reparatie

Artikel kapotgegaan


Ieder artikel uit onze collectie is voorzien van garantie, in overeenstemming tot de kwaliteit van de aangeboden artikelen. Wij staan er dan ook garant voor dat uw aankoop doet wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.

De garantietermijn die wordt gecommuniceerd is de minimum gestelde termijn welke wij in samenwerking met onze leveranciers hanteren. Binnen deze periode wordt uw aankoop kosteloos gerepareerd of indien noodzakelijk vervangen. De garantietermijnen en voorwaarden verschillen per product en merk. Wanneer een artikel buiten het vooraf opgegeven garantietermijn valt, zullen wij moeten beoordelen of er voor de reparatie servicekosten voldaan moeten worden.

Onjuist gebruik van het artikel wordt niet gedekt door enige vorm van garantie. Zo is het laten vallen van een horloge op een harde ondergrond een vorm van onjuist gebruik, omdat op die manier schade kan ontstaan in het uurwerk. Onze specialisten zullen alle garantiegevallen beoordelen en in overleg treden wanneer onjuist gebruik duidelijk zichtbaar is.

Voor specifieke vragen of meer informatie kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice of in één van onze winkels waar u uw aankoop heeft gedaan.

Van elk aangeboden sieraad waarborgen wij de kwaliteit, aangezien wij alleen met kwalitatieve merken samenwerken of de sieraden zelf maken. Uiteraard is het nooit uit te sluiten dat er iets niet helemaal juist is vervaardigd. In dat geval zullen wij er zorg voor dragen dat een voorkomend probleem zo snel mogelijk wordt hersteld en opgelost. Hierbij streven wij ernaar om een zo spoedig mogelijke afhandeling aan te houden.

De door ons aangeboden garantie staat los van de wettelijke rechten van een consument omtrent garantie en conformiteit.

De garantie die sieradenmerken verlenen op hun collectie hangt veelal af van de manier van dragen. Beoordeling is daarom dan ook veelal noodzakelijk om tot een juiste conclusie te komen. Uiteraard zullen wij als Rikkoert Juweliers altijd in overleg met u als klant zoeken naar de best passende oplossing. Het gemiddelde garantietermijn voor sieraden is 1 jaar op productiefouten. Bij duidelijke oorzaken van schade of bij aanpassingen van het sieraad vervalt de merkgarantie.

Wanneer u specifieke garantietermijn van bepaalde merken of collecties wilt ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Een horloge is een artikel dat veelal dagelijks wordt gedragen. Daarnaast bestaat het uurwerk uit elektronica en/of fijne mechanische onderdelen welke gevoelig kunnen zijn voor harde schokken. Mochten problemen zich voordoen, dan handelen wij altijd oplossingsgericht en zorgen wij als Rikkoert dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Op het uurwerk van een horloge of aanwijsbare productiefouten heeft u een garantie van 2 jaar. Problemen die binnen de garantietermijn aan het licht komen worden doorgaans door het horlogemerk zelf verholpen. Rikkoert zal dit proces begeleiden door het horloge in te nemen, contact te onderhouden met het betreffende horlogemerk en het horloge zo spoedig mogelijk weer terug te krijgen bij u als klant.

De door ons aangeboden garantie staat los van de wettelijke rechten van een consument omtrent garantie en conformiteit.

Verschillende onderdelen zijn uitgesloten van garantie. Deze zijn namelijk onderhevig aan slijtage en de intensiteit hangt af van de gebruiker.

Uitgesloten van garantie zijn:

  • Horlogeband
  • Glasbreuk of beschadiging aan het glas
  • Batterij (tot 1 jaar na aankoop valt het wel onder de garantie)
  • Kroon / schroefkroon
  • Uitgevallen steentjes (tot 3 maanden na aankoop valt het wel onder de garantie)

Alle problemen worden door onze uurwerkmakers beoordeeld. De bovenstaande uitsluitingen zullen hierbij in ogenschouw worden genomen. Indien blijkt dat een fabricagefout de oorzaak is van het probleem, dan treedt de reguliere garantie in werking.

Op onze collectie klokken en barometers geldt een garantietermijn van 2 jaar. Bij het niet doorlopen van de klok kunt het beste telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. In overleg met de uurwerkmakers zullen zij u een passende oplossing voorleggen, zodat het probleem zo snel als mogelijk is wordt opgelost.

Antieke & occasion klokken worden eerst voorzien van een restauratie of servicebeurt, voordat zij online en in onze winkel aan u als klant worden aangeboden. Op deze uurwerken geldt een garantietermijn van 1 jaar. De uurwerken zijn in uitstekende conditie, waar wij dus ook garant voor staan. Een technisch probleem wordt net als bij nieuwe klokken in zijn volledigheid opgelost.

In overleg kan een afspraak worden gemaakt, zodat u in onze wekelijkse klokkenroutes wordt opgenomen. Op deze manier kan gekeken worden of het probleem direct opgelost kan worden bij u ter plaatse. Ook is het mogelijk de klok te bezorgen in één van onze winkels, waar gekeken kan worden naar de oorzaak van het probleem. Het probleem wordt opgelost en in overleg wordt de klok of barometer weer bij u thuisbezorgd.

Garantietermijn klokreparaties

Klokken hebben na jaren lopen een onderhoudsbeurt nodig, waarna het uurwerk weer geheel in orde en schoon is en weer jaren zijn werk kan doen. Onze uurwerkmakers halen de klokken volledig uit elkaar en voeren deze reparaties voor u uit. Op iedere klokreparatie bieden wij u een half jaar garantie. Mocht er iets niet goed functioneren, dan komt dit altijd binnen dit half jaar naar voren. Wanneer u vragen heeft over reparaties en de bijbehorende garanties, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Wanneer een artikel kapot of beschadigd is kunnen wij dit voor u oplossen. Ook als een artikel kapot bezorgd is of al binnen de zichttermijn van 30 dagen stuk is gegaan. Hiervoor willen wij u vragen het ordernummer en een duidelijke omschrijving van wat er mis is te e-mailen naar klantenservice@rikkoert.nl. Uiteraard mag u ook altijd bellen met één van onze klantenservicemedewerkers.

Nadat wij uw melding hebben ontvangen zullen wij u informeren over het verdere vervolg van het reparatieproces. Zo kunnen wij u een verzendetiket sturen, een terugbetaling doen of een afspraak inplannen om een probleem ter plaatse op te lossen.

Binnen garantie

Als klant heeft u recht op een goed artikel. Dit betekent dat Rikkoert de kosten voor het omruilen of repareren van een artikel (inclusief verzendkosten) binnen de garantie worden vergoed, indien u een gegronde klacht heeft over een artikel.

Wanneer één van onze specialisten uw artikelklacht heeft beoordeeld en deze blijkt niet gegrond te zijn, dan zult u een prijsopgave voor een reparatie ontvangen. Wij zullen nooit zonder akkoord een reparatie in behandeling nemen wanneer dit kosten voor de klant met zich meebrengt. U mag dus zelf beslissen of u het artikel wel of niet wilt laten repareren.

Buiten garantie

Valt de reparatie of omruiling net buiten de garantietermijn, dan is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te voldoen. Dit servicetarief bespreken wij vooraf eerst met u, zodat helder is welke kosten er verbonden zijn aan de reparatie.

Wanneer een artikel ruim buiten de garantietermijn stuk gaat kunnen wij dit in bijna alle gevallen repareren. Met onze eigen uurwerkmakers, goud- en zilversmeden kunnen wij efficiënt en kwalitatief hoogwaardig de meest complexe reparaties uitvoeren. Dit ambachtelijke gedeelte van ons bedrijf versterkt onze service voor ieder aangekocht artikel.

Wanneer een artikel bij ons binnenkomt voor reparatie wordt u vooraf geïnformeerd over de verwachte kosten en de reparatieduur. Dit kan afhangen van de complexiteit van de reparatie, de drukte bij ons in de werkplaatsen, de beschikbaarheid van de benodigde onderdelen, etc.

Gedurende het reparatietraject zullen wij u op de hoogte houden van de status van de reparatie. Wanneer deze gereed is zult u hiervan een bevestiging krijgen en mocht er een vertraging optreden, dan zullen wij er alles aan doen u dit ook te melden. Voor verdere vragen en informatie over reparaties kunt u bij onze klantenservice terecht.

Bij aankoop van artikelen op één van de webshops van Rikkoert Juweliers is de wettelijke garantie van toepassing. De wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden, omdat de verwachtingen van de consument kan verschillen per artikel.